Ennek a kézikönyvnek a megalkotása, amely egy olyan témát dolgoz fel, mely az elmúlt három évben drámaian fejlődött, egy olyan szűk területről, ahol néhány ifjúsági munkás vesz részt, akik személyesen rajonganak a „kocka” digitális és virtuális környezetekért, egészen a mai általános megközelítésig az ifjúsági munkát illetőleg, a csökkent mobilitás lehetősége és válság idején, meglehetősen nagy kihívásnak bizonyult. Ha figyelmen kívül hagyunk néhány „futurisztikus” tapasztalatot, például a Finn „Verke” szervezetét, vagy néhány „geek” ifjúsági blogot, mint például Michele di Paola blogját, vagy néhány olyan egyesület bátor és innovatív tapasztalatait, mint amilyenek az érintettek ebben a projektben, (amelynek egy része akár 25 éves múltra tekint vissza), az ifjúsági munka digitális terének megközelítése rendszerszerűvé és kutatásvezérelté vált a COVID 2020 világjárvány kitörése utáni eszeveszett megoldások keresése során.
Ugyanezen problémával a kulturális szektorban is szembesültek.
Az adatok és a valós élettapasztalatok hiánya, párosulva az elmúlt évek igencsak paradox és exponenciálisan növekvő írások számával és szellemi eredményeivel a témában, igencsak megnehezítette az adatok elemzését, valamint a saját gyakorlatunkban való alkalmazásukat. A digitális ifjúsági munkával kapcsolatos legrelevánsabb anyagok egészen 3 évvel ezelőttig többnyire az e-learning minden formájára fókuszáltak, ami arra késztetett bennünket, hogy jobban szemügyre vegyük a közvetlen tapasztalatainkat, valamint a gyakorlati tippeket és javaslatokat, hogy elkerüljük, hogy az eredmény e témában csak egy újabb elméleti esszé szerkesztése legyen.
A leginkább befelé irányuló megfigyelésünk egyik gyakorlati következménye a fejezetek sokfélesége, amelyeket a projekt néhány partnere szerkesztett, és a számos különböző stílussal könnyeben elérhetővé teszi ezt a kézikönyvet egy sokszínűbb közönség számára, amely így képes lesz ráugrani a konkrét fejezetekre, a céljaiktól és motivációiktól függően. Ez nem jelenti azt, hogy az egész egység elolvasása összetett feladat, hanem egyszerűen lehetőséget kínál arra, hogy az elméletibb megközelítéstől az önsegítő útmutatóig terjedjen. Az ifjúsági és kulturális munkásoknak szól, akiknek munkája erősen támaszkodik az ifjúsági csoportokra. A könnyebb olvashatóság érdekében az ifjúsági munkás kifejezést fogjuk használni, amely egyaránt vonatkozik a szakmára és az ifjúsági munkára, amely az ifjúsági és kulturális munkában végzett ifjúsági csoportokkal való együttműködésre vonatkozik.
Meghívjuk Önt, hogy olvassa el az egészet, A-tól Z-ig.

