november 14, 2025

Creative Digital Spaces

Az új koronavírus-járvány miatt drasztikusan beszűkültek azok a terek, ahol a fiatalok találkozhattak, aktívan alkothattak és társadalmi tevékenységekbe bekapcsolódhattak. Ugyanakkor az is kiderült, hogy sok szektor, különösen a szocializációra épülő szektor felkészületlen a digitális terekben való működésre.
A Kreatív digitális terek projekt célja, hogy hozzájáruljon a fiatalok civil részvételéhez olyan kreatív digitális terek kialakításával, amelyek három szinten működnek: szocializáció, közösség és kezdeményezés. Ezeken a tereken a fiatalok (művészi) társadalmi kezdeményezések révén erősítik digitális kompetenciáikat (a „Digitális Kompetencia Keretrendszerben”) és kreativitásukat.



A PROJEKT CÉLJAI:

  1. A fiatalok digitális terekben szocializálódnak, és eszközöket használnak a kreativitás, a
    művészet és a kezdeményezés fejlesztésére.
  2. Az ifjúsági munka és alkotás folyamatain keresztül a fiatalok digitális kompetenciákat és
    innovációs kompetenciákat sajátítanak el.
  3. A fiatalok közötti nemzetközi szintű (digitális) együttműködés erősítése révén az európai
    tudatosság és az aktív európai polgárság erősödik.
  4. A digitális technológiákhoz gyengén hozzáférő fiatalok és a gyenge társadalmi tőkével
    rendelkező fiatalok javítják társadalmi befogadásukat.
  5. Az ifjúsági munkások és más „fiatalok társai” kompetenciákat szereznek a fiataloknak szánt
    terek kialakításában (facilitáció, eszközök, módszerek és attitűd révén).
  6. Az ifjúsági munka minősége az érintettek szektorközi integrációja révén javul.
  7. A Covid-válság által súlyosan érintett kultúra és ifjúsági munka a digitális technológiák
    alkalmazásával és a fiatalok foglalkoztathatóságának növelésével erősödik mindkét területen.

A projekt részeként négy SZELLEMI PROJEKTTERMÉK készül, ezek a következők:

  1. Eszköztár hasznos digitális eszközökkel és tippekkel fiatal kezdeményezőknek és alkotóknak.
  2. Online képzés és kézikönyv kreatív digitális terek kialakításáról – ifjúsági és kulturális
    dolgozók számára.
  3. Online képzés és kézikönyv egy jó minőségű digitális coaching vagy mentorálási élmény
    létrehozásáról fiatal közösségi kezdeményezők számára.
  4. Kézikönyv a helyi közösségek számára, amely összeköti a helyi környezet különböző érdekelt
    feleit, hogy segítse őket az ifjúsági kezdeményezések támogatásában.

Az eredmények tesztelésére két IFJÚSÁGICSERE keresztül:

  1. Fiatal kezdeményezőknek szóló tréning, ahol arra a kérdésre adunk választ, hogyan lehet
    távolról vezetni egy fiatalokból álló csoportot.
  2. Egy tréning ifjúsági munkásoknak, trénereknek és coachoknak, ahol arra a kérdésre adunk
    választ, hogyan támogassunk csoportokat és egyéneket digitális környezetben, és inspiráló
    felhasználói élményt kínáljunk nekik.

Ezenkívül a következő tevékenységekre kerül sor a projektben, amelyekkel a következő
EREDMÉNYEKET érjük el:
 Az EU Tanácsának elnöksége idején történt események,
 Igények és lehetőségek kutatása a részt vevő országokban,
 Szakpolitikai ajánlások a kezdeményezések támogatására,

 Két nemzetközi és három helyi konferencia a projekt végén,
 Weboldal és projektkampány.

Weboldal: https://socialna-akademija.si/creativedigitalspaces/