Az új koronavírus-járvány miatt drasztikusan beszűkültek azok a terek, ahol a fiatalok találkozhattak, aktívan alkothattak és társadalmi tevékenységekbe bekapcsolódhattak. Ugyanakkor az is kiderült, hogy sok szektor, különösen a szocializációra épülő szektor felkészületlen a digitális terekben való működésre.
A Kreatív digitális terek projekt célja, hogy hozzájáruljon a fiatalok civil részvételéhez olyan kreatív digitális terek kialakításával, amelyek három szinten működnek: szocializáció, közösség és kezdeményezés. Ezeken a tereken a fiatalok (művészi) társadalmi kezdeményezések révén erősítik digitális kompetenciáikat (a „Digitális Kompetencia Keretrendszerben”) és kreativitásukat.
A PROJEKT CÉLJAI:
- A fiatalok digitális terekben szocializálódnak, és eszközöket használnak a kreativitás, a
művészet és a kezdeményezés fejlesztésére. - Az ifjúsági munka és alkotás folyamatain keresztül a fiatalok digitális kompetenciákat és
innovációs kompetenciákat sajátítanak el. - A fiatalok közötti nemzetközi szintű (digitális) együttműködés erősítése révén az európai
tudatosság és az aktív európai polgárság erősödik. - A digitális technológiákhoz gyengén hozzáférő fiatalok és a gyenge társadalmi tőkével
rendelkező fiatalok javítják társadalmi befogadásukat. - Az ifjúsági munkások és más „fiatalok társai” kompetenciákat szereznek a fiataloknak szánt
terek kialakításában (facilitáció, eszközök, módszerek és attitűd révén). - Az ifjúsági munka minősége az érintettek szektorközi integrációja révén javul.
- A Covid-válság által súlyosan érintett kultúra és ifjúsági munka a digitális technológiák
alkalmazásával és a fiatalok foglalkoztathatóságának növelésével erősödik mindkét területen.
A projekt részeként négy SZELLEMI PROJEKTTERMÉK készül, ezek a következők:
- Eszköztár hasznos digitális eszközökkel és tippekkel fiatal kezdeményezőknek és alkotóknak.
- Online képzés és kézikönyv kreatív digitális terek kialakításáról – ifjúsági és kulturális
dolgozók számára. - Online képzés és kézikönyv egy jó minőségű digitális coaching vagy mentorálási élmény
létrehozásáról fiatal közösségi kezdeményezők számára. - Kézikönyv a helyi közösségek számára, amely összeköti a helyi környezet különböző érdekelt
feleit, hogy segítse őket az ifjúsági kezdeményezések támogatásában.
Az eredmények tesztelésére két IFJÚSÁGICSERE keresztül:
- Fiatal kezdeményezőknek szóló tréning, ahol arra a kérdésre adunk választ, hogyan lehet
távolról vezetni egy fiatalokból álló csoportot. - Egy tréning ifjúsági munkásoknak, trénereknek és coachoknak, ahol arra a kérdésre adunk
választ, hogyan támogassunk csoportokat és egyéneket digitális környezetben, és inspiráló
felhasználói élményt kínáljunk nekik.
Ezenkívül a következő tevékenységekre kerül sor a projektben, amelyekkel a következő
EREDMÉNYEKET érjük el:
Az EU Tanácsának elnöksége idején történt események,
Igények és lehetőségek kutatása a részt vevő országokban,
Szakpolitikai ajánlások a kezdeményezések támogatására,
Két nemzetközi és három helyi konferencia a projekt végén,
Weboldal és projektkampány.
Weboldal: https://socialna-akademija.si/creativedigitalspaces/




